Welkom bij Lions Club Antwerpen Moerland

Lions is een bekende internationale serviceclub die zich wereldwijd in meer dan 200 landen actief inzet voor alle mogelijke sociale en culturele initiatieven.

Over Lions Club Antwerpen Moerland

LCAM is onderdeel van het Multiple District 112 Belgium

De naamgevers van de club gaven bij hun keuze van de naam Moerland uitdrukking aan hun streekgebondenheid. Een streek van moeren (moerassen) ten noorden van Antwerpen. Met stugge arbeid werd aldaar veen nat gestoken en nadien tot turf te drogen gezet. Harde werkers zwoegend met lange smalle spaden verwierven zo, als alles meeviel, welvaart.
Met deze voorbeelden voor ogen ging de club van start. Enthousiast, noest werkend, wordt deze club nog steeds geïnspireerd door een onderliggende sociale bekommernis voor eigen omgeving en zijn bewoners.
Om dit streefdoel efficiënt te realiseren moeten middelen beschikbaar komen. Door de organisatie van diverse grote en kleinere activiteiten wordt aan deze noodwendigheid voldaan.
Dit alles is enkel mogelijk door de grote samenhorigheid van de clubleden, hun inzet en hun onderlinge vriendschap.
In deze club werden en worden ambities gekoesterd. Wij beseffen dat, wil men het sociaal streefdoel in al zijn aspecten waar maken, men bereid moet zijn zich te engageren op leidinggevend vlak ten bate van het algemeen belang.

Meer over ons