Wie zijn we

LIONS CLUB ANTWERPEN MOERLAND

Werd gesticht in de jaren 1974-1975 door haar peterclub Antwerpen Voorkempen. Als actieterrein heeft de club het noord-oosten van Antwerpen met als middelpunt de as Kapellen-Brasschaat. De streek is bekend om haar moeras en veengrond en dus ook het vroegere rijk van menige watervogel zoals reigers, kluten en roerdompen. De bekende Essense folklorist en heksenmeester Alfons Tireliren zaliger distilleerde uit één van zijn heidense verhalen de naam “MOERLAND” en symboliseerde dit met de bijna verdwenen “ROERDOMP” die de clubfanion siert.

Reeds in 1976 kreeg de club haar eerste doelstelling rond: een rolstoeltaxi die geschonken werd aan een bezigheidstehuis voor motorisch gehandicapten.

In 1981 werd de jumelage bezegeld met LC Ratingen (Düsseldorf).

Op onze beurt waren wij de peterclub voor een aantal andere Antwerpse Lions clubs, met name: LC Antwerpen-Haven, LC Antwerpen-Minerva, LC Antwerpen-Middelheim, LC Antoon van Dijck en LC Belpaire.

Vandaag is LC Antwerpen-Moerland één van de grootste Lions clubs in België die zich onvermoeid blijft inzetten voor diverse goede doelen. Meer informatie hierover kan u vinden in de rubriek sociale werken.

Alvast een hartelijk welkom op de website van onze club en aarzel niet ons te contacten voor meer informatie: info@lionsclubantwerpenmoerland.be.

Het clubbestuur.

Sociale werken

Onder het motto "We Serve" zet Lions club Antwerpen Moerland zich reeds meer dan 40 jaar in ter ondersteuning van sociale en culturele projecten voornamelijk in en rond het noordoosten van Antwerpen.

In deze periode hebben wij meer dan € 900.000 kunnen besteden aan goede doelen.

Gedurende de afgelopen jaren werden diverse activiteiten georganiseerd om fondsen te verzamelen in het kader van onze sociale doelen.

Lions zijn onbetaalde vrijwilligers en bij hen blijft er dus nooit iets aan de strijkstok hangen. Daarom werd de charitatieve tak van de Lions door een VN agency tot de beste Niet Gouvernementele Organisatie (NGO) ter wereld uitgeroepen. Met 1.4 miljoen Lions in 205 landen, zijn de Lions de grootste NGO ter wereld.